دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 3043 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷ |
۰
3
ارسال به دوستان
پ

روز گذشته در ادامه رقابت‌های نزدیک استقلال و پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر، این دو تیم به مصاف ذوب آهن و نساجی رفتند. در این گزارش، صحنه‌های مشکوک و تصمیمات داوری این دو دیدار از نگاه کارشناسان داوری بررسی می‌شود. دیدار استقلال – ذوب آهن: دقیقه ۴۸: گل روزبه چشمی به دلیل برخورد […]

روز گذشته در ادامه رقابت‌های نزدیک استقلال و پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر، این دو تیم به مصاف ذوب آهن و نساجی رفتند. در این گزارش، صحنه‌های مشکوک و تصمیمات داوری این دو دیدار از نگاه کارشناسان داوری بررسی می‌شود.

دیدار استقلال – ذوب آهن:

دقیقه ۴۸: گل روزبه چشمی به دلیل برخورد توپ با دست مهرداد محمدی مردود اعلام شد. کارشناسان از جمله نادر جعفری و حیدر سلیمانی این تصمیم داور را تأیید کردند.

ضربه فروزان به سر چشمی: تورج حق‌وردی معتقد بود داور باید در این صحنه پنالتی به سود استقلال اعلام می‌کرد.

دقیقه ؟: حق‌وردی گفت قبل از گل چشمی، داور باید آفساید را اعلام می‌کرد اما در مجموع تصمیم درست گرفت.

او همچنین قضاوت کلی ناظمی در این دیدار را خوب ارزیابی کرد.

دیدار پرسپولیس – نساجی:

کارشناسان از جمله نادر جعفری و نوذر رودنیل تصمیمات مهم داور موعود بنیادی‌فر در اخراج سروش رفیعی و رد پنالتی مشکوک علیه نساجی را تأیید کردند.

 

نقد داوری دیدار نساجی – پرسپولیس از دیدگاه نوذر رودنیل؛ تأیید اخراج رفیعی و رد پنالتی مشکوک

نوذر رودنیل، کارشناس داوری فوتبال ایران، عملکرد موعود بنیادی‌فر داور دیدار نساجی و پرسپولیس را مورد ارزیابی قرار داد. او در خصوص اخراج سروش رفیعی از سوی این داور اظهار داشت که بنیادی‌فر در هر دو کارت زرد نشان داده به این بازیکن، تصمیم درستی گرفت.

به گفته رودنیل، در نیمه اول، خطای رفیعی مستوجب دریافت کارت زرد بود. در نیمه دوم نیز این بازیکن با بی‌پروایی، مانع از یک حمله مؤثر تیم نساجی شد و داور به درستی برای دومین بار او را اخراج کرد.

این کارشناس داوری همچنین در مورد صحنه مشکوک برخورد توپ به دست عبدالکریم حسن، مدافع نساجی در محوطه جریمه این تیم، گفت که اصلاً خطایی رخ نداده و تصمیم داور در رد پنالتی، تصمیم درستی بوده است.

نقد داوری دیدار نساجی – پرسپولیس از زبان نادر جعفری؛ تأیید اخراج رفیعی و رد پنالتی مشکوک

نادر جعفری، کارشناس داوری فوتبال کشورمان قضاوت موعود بنیادی‌فر در دیدار نساجی مازندران و پرسپولیس را مورد بررسی قرار داد. او با اشاره به قضاوت‌های بین‌المللی بنیادی‌فر، عملکرد این داور را در کنترل مسابقه مطلوب ارزیابی کرد.

جعفری در خصوص اخراج سروش رفیعی از زمین مسابقه، هر دو کارت زرد این بازیکن را کاملاً درست دانست. به گفته وی، رفیعی اولین اخطار را به دلیل بی‌پروایی و کارت دوم را بابت قطع حمله مؤثر حریف دریافت کرد.

این کارشناس داوری در مورد برخورد توپ به دست مدافع نساجی در محوطه جریمه این تیم، آن را صحنه خطایی ندانست. او همچنین به اقدام داور در تذکر به علیرضا بیرانوند بابت اتلاف وقت اشاره کرد و گفت اگر دروازه‌بان وقت تلف می‌کند، باید به او کارت زرد نشان داد.

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری خبرواقعی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید