دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 2983 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰ |
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری خبرواقعی، آقای احمد وحیدی، وزیر کشور، در یک گفت‌وگو در تهران، دربارهٔ تقسیمات استان تهران اظهار نمودند: بررسی تشکیل استان‌های جدید در مناطق غربی و شرقی تهران به عنوان یک برنامه کلی در حال انجام است و پس از اتمام مراحل در دولت، باید توسط مجلس تصویب گردد. وی افزود: الحاق […]

به گزارش پایگاه خبری خبرواقعی، آقای احمد وحیدی، وزیر کشور، در یک گفت‌وگو در تهران، دربارهٔ تقسیمات استان تهران اظهار نمودند: بررسی تشکیل استان‌های جدید در مناطق غربی و شرقی تهران به عنوان یک برنامه کلی در حال انجام است و پس از اتمام مراحل در دولت، باید توسط مجلس تصویب گردد.

وی افزود: الحاق برخی از شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی تعیین شده است، اما برخی دیگر هنوز قطعی نشده و در دست بررسی قرار دارد.

در پاسخ به سؤالی که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی الحاق خواهد شد یا خیر، وی تأکید کرد که این ادعا صحت ندارد.

وزیر کشور درباره تعیین سرنوشت شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های فعلی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد .

به طور خلاصه، پس از تصویب طرح تقسیم استان تهران توسط دولت و مجلس، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید به علاوه استان تهران فعلی تشکیل خواهند شد. هرچند نظرات متفاوتی دربارهٔ تجزیه شهرستان ری و الحاق بخش‌هایی از آن به استان‌های جدید شرقی و غربی مطرح شده است.

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری خبرواقعی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید