دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 2995 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷ |
۰
1
ارسال به دوستان
پ

فرماندهان رژیم اسرائیل به اتفاق در نشستی تصمیم گرفتند که جنگ در غزه به بن‌بست رسیده است و حالا باید تمرکز خود را بر بازگردانی اسرا قرار دهند.   گزارش روزنامه اسرائیلی “یدیعوت آحارانوت”، تأکید می‌کند که فرماندهان نظامی و امنیتی اسرائیل در نشستی که ۱۱ روز پیش برگزار شده بود، به این نتیجه رسیدند […]

فرماندهان رژیم اسرائیل به اتفاق در نشستی تصمیم گرفتند که جنگ در غزه به بن‌بست رسیده است و حالا باید تمرکز خود را بر بازگردانی اسرا قرار دهند.

 

گزارش روزنامه اسرائیلی “یدیعوت آحارانوت”، تأکید می‌کند که فرماندهان نظامی و امنیتی اسرائیل در نشستی که ۱۱ روز پیش برگزار شده بود، به این نتیجه رسیدند که عملیات رفح در جنوب غزه به دلیل عدم حمایت آمریکا به بن‌بست رسیده است.

منطقهٔ رفح، منطقه‌ای پرجمعیت در جنوب نوار غزه است که نخست وزیر اسرائیل تصریح کرده است که قصد حمله به آن را دارد به ادعای حضور نیروهای مقاومت در آن منطقه. توجه به بازگردانی اسرا در اولویت فعلی فرماندهان اسرائیلی قرار دارد. گزارش “یدیعوت آحارانوت” بیان می‌کند که در این نشست، وزیر جنگ “یوآو گالانت”، فرماندهان ستاد کل ارتش، شاباک و موساد و مسئول پرونده مذاکرات آتش‌بس حضور داشتند.
به تحلیل این رسانه اسرائیلی، دستیابی به توافق دربارهٔ آرام‌سازی جبهه شمالی بین اسرائیل و لبنان بدون آرام‌سازی وضعیت در غزه غیرممکن است. همچنین، این رسانه اشاره کرده است که فرماندهان معتقدند نیروهای اسرائیلی دیگر قدرتی واقعی برای جنگ در غزه ندارند، زیرا اسرائیل همزمان با دست دادن حمایت آمریکا، حمایت شهرک‌نشینان را نیز از دست داده است. با این حال، نخست‌وزیر “بنیامین نتانیاهو” و وزیر امنیت داخلی “ایتمار بن گویر” این حقیقت را نادیده می‌گیرند.
این گزارش منتشر شده است در حالی که مذاکرات آتش‌بس در مصر با جدیت بیشتری در حال انجام است. طبق گزارشات، آمریکا و قطر به عنوان میانجیان این مذاکرات هیأتی را به قاهره اعزام کرده‌اند. حضور نمایندگان حماس نیز در این مذاکرات برای پاسخ به پیشنهادهای ارائه شده حائز اهمیت است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری خبرواقعی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید