دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 3098 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۲۰ |
ارسال به دوستان
پ

در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رییس جمهور ترکیه، گسترش و تعمیق روابط دوجانبه بر اساس منافع متقابل دو کشور مورد تاکید قرار گرفت. حسین امیرعبداللهیان در سفر به آنکارا، ضمن دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، بر اهمیت توسعه همکاری‌های راهبردی میان تهران و آنکارا در حوزه‌های مختلف تاکید […]

در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رییس جمهور ترکیه، گسترش و تعمیق روابط دوجانبه بر اساس منافع متقابل دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

حسین امیرعبداللهیان در سفر به آنکارا، ضمن دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، بر اهمیت توسعه همکاری‌های راهبردی میان تهران و آنکارا در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

وی با اشاره به پتانسیل‌های موجود در دو کشور همسایه، خواستار تسهیل و تسریع در گسترش مناسبات در زمینه‌های اقتصادی، بازرگانی، حمل و نقل و انرژی براساس منافع دوجانبه شد.

امیرعبداللهیان همچنین بر ضرورت هماهنگی و همکاری‌های منطقه‌ای ایران و ترکیه در مسائل بین‌المللی تاکید و خواستار نقش‌آفرینی فعال دو کشور در حل بحران‌ها شد.

رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار، ضمن تاکید بر عزم آنکارا برای گسترش روابط با تهران، تقویت همکاری‌های دوجانبه در راستای منافع مشترک را مورد تاکید قرار داد.

مقامات دو کشور بر تداوم گفتگوها و رایزنی‌ها در سطوح مختلف برای تحکیم روابط راهبردی ایران و ترکیه تاکید کردند.

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری خبرواقعی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید